Ako môžu firmy napĺňať Ciele udržateľného rozvoja?

Zamestnať viac žien- pilotiek aj šetriť vodou pri výrobe. Pozrite si inšpiratívne biznis prístupy.

Agenda pre udržateľný rozvoj z dielne OSN hovorí o 17 cieľoch, ktoré by mali vyriešiť hlavné globálne problémy nášho sveta a ktoré by sme mali dosiahnuť už do roku 2030. Prispieť k ich naplneniu však musíme všetci.

Mnoho firiem po celom svete si uvedomuje, že zodpovedným podnikaním dokáže významne prispieť k uskutočneniu týchto cieľov, zároveň o sebe vytvoriť pozitívny obraz pred verejnosťou a rovnako ju inšpirovať k podobnej zmene.  Pozrite si pár príkladov z portálu globalnicile.cz.

Cieľ č.2: Koniec hladu

Spoločnosti MasterCard a World Food Programme pripravili inovatívne e-poukazy na jedlo pre sýrskych utečencov v Libanone. Dnes vďaka nim nakupuje potraviny u 250 obchodníkov takmer  715 000 utečencov. Obchodníci zaznamenali nárast tržieb o 6 až 12 %. Podobný program zvažuje MasterCard spustiť aj v Jordánsku.

Cieľ č.3: Zdravie a kvalitný život

Odľahlým komunitám v rozvojových krajinách, ako je Uzbekistan, Etiópia, Demokratická Republika Kongo, Nigéria, Ghana či Rwanda, sú vďaka spoločnosti Hyundai Motors k dispozícii vozy zaisťujúce zdravotnú starostlivosť. Tieto “pojazdné kliniky” dokážu poskytovať zdravotnú starostlivosť zranenýmm ľuďom v ohrozených oblastiach.

Cieľ č.5: Rovnosť mužov a žien

K tomuto cieľu sa zaviazali nemecké aerolínie Lufthansanavýšili počet žien pilotiek, čím úspešne búrajú predstavu, že pilot je mužské povolanie. V spolupráci s Hamburg Aviation organizujú mnoho kultúrnych akcií za účelom vyvrátenia tohto škodlivého stereotypu. Ako príklad môžeme uviesť výstavu “Ženy v letectve”.

Cieľ č.6: Pitná voda, kanalizácia

V snahe šetriť pitnou vodou zredukovala spoločnosť Ford jej spotrebu o 62 %. Spoločnosti sa tiež podarilo predbehnúť svoj globálny cieľ redukcie použitej vody na vozidlo o 30 % investovaním do nových technológií.

Podobne aj spoločnosť Intel investovala od roku 1998 až 220 000 000 amerických dolárov do programov na zachovanie vody, čím sa jej podarilo ušetriť 181 miliárd litrov vody. Intel naviac vodu použitú na svojich pracoviskách čistí a znovu používa.

Cieľ č.10: Menej nerovnosti

Dobre známa nemecká automobilka Volskwagen AG sa zaujíma o ľudí so zdravotným postihnutím, keďže ich v spoločnosti zamestnáva až 7,4 % (povinná nemecká norma je 5 %). Viac než 55 % zamestnancov s postihnutím pracuje priamo vo výrobe a 45 % v podpore. Volkswagen však vo veľkom podporuje aj ľudí s postihnutím, ktorí v spoločnosti nepracujú  - viac než 20 miliónov eur použil na workshopy, ktoré viedli práve k zamestnávaniu ľudí s postihnutím. 

Cieľ č.11: Udržateľné mestá a obce

Zásielková spoločnosť FedEx sa v spolupráci s think-tank platformou EMBARQ rozhodla zamerať na udržateľnú mestskú hromadnú dopravu vo veľkých mestách Mexika, Brazílie či Indie. Po troch rokoch od spustenia projektu sa im podarilo osloviť viac než 1 600 zástupcov dopravného sektoru, čo prispelo ku zníženiu produkcie CO2 o 20 tisíc ton. Projekt umožnil predstaviteľom miest preskúmať udržatelnejšie riešenia dopravy a zefektívniť už ponúkané služby.

Cieľ č.12: Zodpovedná výroba a spotreba

Air France spolu s KLM vytvorili programy na recyklovanie odpadu z letov. Upravili lietadlá a ich palubné vybavenie tak, aby recykláciu uľahčovali. Tento dômyselný a inovatívny prístup umožňuje napríklad znovupoužitie plastov vo forme servírovacích táciek či zásuviek. Odpad, ktorý vznikne z jedla, je použitý na získavanie energie.

Viac inšpiratívnych príbehov firiem, ktoré sa zaviazali nasledovať 17 cieľov udržatelného rozvoja a prispieť tak k lepšiemu životu pre celú planétu, nájdete tu.

Autor: Kristína Zrnčíková, stážistka v Nadácii Pontis

Komentáre

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky