dm drogerie markt

Základné údaje

Názov firmy: dm drogerie markt, s.r.o.

Webová stránka:  www.dm-drogeriemarkt.sk

Charakteristika činnosti: dm drogerie markt patrí k najväčším spoločnostiam strednej a východnej Európy, ktoré sa zaoberajú predajom drogériového tovaru.  

Hlavné témy ZP: V roku 2011 sme v dm vytvorili interný projekt Tvorba a nasadenie stratégie zodpovedného podnikania. Zodpovednosť voči našim partnerom i príkladné pôsobenie v okolí máme zakotvené aj v našej filozofii. dm filozofia  považuje  za neustálu výzvu vytvoriť organizáciu, ktorou chceme zušľachťovať potreby našich zákazníkov, ponúknuť možnosť rozvoja spolupracujúcim a ako spoločnosť pôsobiť príkladne v našom okolí.

Počet zamestnancov:  1 499

Manažér koordinujúci ZP: Martina Zaicová, Referent rozvoja organizácie, email: Martina.Zaicova@dm-drogeriemarkt.sk                         

a) Má vaša firma samostatnú správu o zodpovednom podnikaní?

nie

b) Je táto správa verifikovaná externým audítorom, kým?

n/a

c) Ak nie, sú informácie o zodpovednom podnikaní súčasťou výročnej správy?

Áno. Okrem toho pripájame link na hospodárske výsledky dm drogerie markt od roku 2011/2012, v ktorých uvádzame aj naše aktivity v rámci zodpovedného podnikania:

d) Má vaša spoločnosť etický kódex (kódex podnikateľského správania sa)?

Má - Leitbild - je zameraný viac smerom dovnútra. Predstavuje naše poslanie, idey. Je v ňom zakotvená aj filozofia našej spoločnosti.

e) Dali ste si verejný záväzok podnikať zodpovedne?

Princípy zodpovedného podnikania sú súčasťou filozofie a stratégie pôsobenia dm drogerie markt. Záväzkom zodpovednosti smerom dovnútra je náš Leitbild, smerom navonok je to naše členstvo vo Fonde pre transparentné Slovensko. Zároveň máme určené zásady voči zákazníkom pod názvom Rozdiel je v nás, ktoré sú verejne deklarované na každej našej filiálke. Patrí sem napríklad garancia dlhodobej ceny, záruka správnosti údajov na pokladničnom bloku, záruka vrátenia peňazí.

f) V akých národných a medzinárodných asociáciách zaoberajúcich sa ZP je vaša spoločnosť členom?

Fond pre transparentné Slovensko

g) Získali ste ocenenia za zodpovedné podnikanie, príp. jeho oblasti na Slovensku alebo v zahraničí?

  • Spoločnosť dm drogerie markt získala s projektom Veselé zúbky ocenenie Via Bona Slovakia v kategórii Firemná filantropia – Dobrý partner komunity roka 2012: Ocenenie Via Bona
  • Za Veselé zúbky sme získali aj ocenenie PROKOP 2013 – najlepšie PR projekty na Slovensku, a to za 1. miesto v kategórii Event PR.
  • V roku 2015 sme získali ocenenie Najzamestnávateľ 2015 v kategórii Obchod:
    dm top zamestnávateľom v kategórii obchod za rok 2015
  • V roku 2016 sme sa štvrtýkrát v poradí stali nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award v kategórii drogérie, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku.
  • V súťaži MasterCard Obchodník roka 2013 sme získali prvé miesto v kategórii Predajca drogérie a parfumov a v kategóriách Absolútny víťaz a Cena verejnosti sme obsadili tretie miesto.
  • V súťaži MasterCard Obchodník roka 2014 dm získala opätovne 3 ocenenia, a to prvé miesto v kategórii Predajca drogérie a parfumov a v špeciálnych kategóriách Absolútny víťaz a Cena verejnosti si oproti minulému roku dokonca polepšila, keď sa v oboch posunula z tretej priečky na druhú.
  • Ocenenie MasterCard Obchodník roka sme získali aj za rok 2015, opäť sme sa stali víťazom kategórie Predajca drogérie a parfumov. V hlasovaní verejnosti (Cena verejnosti) sme sa opätovne umiestnili na druhom mieste, podobne aj v kategórii Absolútny víťaz.
  • Národné dobrovoľnícke centrum CARDO už po deviaty raz vo svojej trinásťročnej histórii ocenilo dobrovoľníkov za ich nezištnú pomoc iným v predchádzajúcom období. Ocenenie Srdce na dlani v kategórii Firemný dobrovoľník roka získal tím dobrovoľníkov z dm drogerie markt, zapojených do interného projektu zodpovedného podnikania v dm. Ocenení dobrovoľníci vo všetkých deviatich kategóriách boli vyhlásení 10. apríla 2017.

h) Bola vaša firma medializovaná, právoplatne odsúdená, príp. jej bola uložená pokuta za posledné 3 roky?

nie

Interné vzdelávanie

Od roku 2009 realizujeme vzdelávanie spolupracovníkov prostredníctvom interného vzdelávacieho tímu, ktorý dnes tvorí 29 spolupracovníkov. Vychádzame z myšlienky, že rozvoj organizácie je možný len s rozvojom spolupracovníkov. Tí si môžu vybrať každoročne z pestrej Ponuky vzdelávacích a rozvojových aktivít. Do septembra 2016  sa zúčastnilo rozličných vzdelávacích a rozvojových aktivít celkom 2739 spolupracovníkov.

Prieskum spokojnosti spolupracovníkov

V roku 2016 sme zrealizovali v poradí už tretí celokoncernový Prieskum spokojnosti spolupracovníkov, ktorý organizujeme každé tri roky. Cieľom prieskumu je na základe odpovedí spolupracovníkov rozvíjať konkrétne východiská, podnety na zlepšenie – súčasťou boli aj otázky týkajúce sa zodpovedného podnikania spoločnosti. V roku 2016 sme mali účasť až 88%, čo je náš najlepší výsledok. Na výsledkoch prieskumu naďalej spoločne pracujeme v rámci jednotlivých rezortov aj regiónov.

Zamestnanecký grantový program Chceme si pomáhať

V roku 2013 sme odštartovali filantropický zamestnanecký grantový program Chceme si pomáhať. Je určený pre blízke okolie našich spolupracovníkov. Aj vďaka tomuto programu sa snažíme ponúknuť ľuďom okolo nás, ktorí bojujú s chorobou alebo sa dostali do neriešiteľnej sociálnej situácie, pomoc a pocit, že na nich niekomu záleží.Finančne sme doteraz podporili 60 ľudí vo výške 26 730 Eur.

dm detské letné tábory

Od roku 2014 organizujeme pre deti našich spolupracovníkov dm detské letné tábory.

Tábory majú veľký úspech, deti aj rodičia sa naň tešia celý rok. Rodičom tak chceme poskytnúť v rámci WLB priestor na regeneráciu a oddych. Za tri ročníky sme zrealizovali tábory pre 287 detí.

Ombudsman

Významným krokom v rámci zodpovednosti voči spolupracovníkom je zavedenie funkcie ombudsmana, ktorý nám umožní zaistiť, aby každý, kto má podozrenie zo spáchania nečestného a škodlivého konania alebo porušenia predpisov spoločnosti, mal možnosť informovať o tom vedenie spoločnosti prostredníctvom ombudsmana.

Benefity

Ponúkame celý rad benefitov zameraných na zdravie a zdravý životný štýl. V ponuke máme okrem toho benefity pre zdravotne znevýhodnených spolupracovníkov, taktiež benefity zamerané na vyváženosť súkromného a pracovného života.

BOZP

Pre spolupracovníkov pracujúcich s bremenami sú vypracované kvalitné videá a plagáty, podporujúce prevenciu pred zraneniami. Máme interný projekt zameraný na ergonómiu pracovného miesta.

Zákaznícka karta – vernostný program

V roku 2006  sme spustili program „Svet plný výhod“ – lojalitný program pre zákazníkov, ktorí po nazbieraní 15 nálepiek mohli ušetriť pri nákupe 10%. Išlo o prvý dlhodobý lojalitný program. V roku 2009 sme program inovovali („dm active beauty svet plný výhod“). Nová zákaznícka karta prináša okrem zvýšeného spotrebiteľského komfortu aj zlepšenie interaktivity a komunikácie so zákazníkom, rovnako ako aj množstvo ďalších výhod.

dm babybonus

V roku 2012 sa dm babybonus stal súčasťou programu dm active beauty svet plný výhod. dm babybonus je program, ktorý podporuje rodičov a deti počas prvých 24 mesiacov (od narodenia do dovŕšenia 2. roku dieťaťa).

Garancia dlhodobých cien

V roku 2006 sme zaviedli garanciu dlhodobých cien – ako prvá spoločnosť na slovenskom trhu zavádza dm garanciu dlhodobých cien na minimálne 4 mesiace, čím zákazníkom šetrí čas aj peniaze.

Od roku 2016 ponúkame zákazníkom až 2.500 výrobkov dlhodobo výhodných. Naše dlhodobé ceny platia vždy pre celý rad produktov a nezvyšujeme ich najmenej 4 mesiace. Sme presvedčení o tom, že stále viac zákazníkov oceňuje hodnotu času a nechcú ním plytvať tzv. „behaním po akciách“ a pritom riskovať, že vybraný akčný produkt za inzerovanú atraktívnu cenu už bude vypredaný. V dm vieme, že zákazníci chcú nakúpiť výhodne vo chvíli, keď produkt potrebujú a nie len vtedy, keď je v „akcii“. Výhody pre zákazníkov:

  • v dm zákazníci nemusia porovnávať akčnú ponuku, aby nakúpili výhodne a zabezpečili úsporné nákupy pre svoju domácnosť.
  • zákazníci dm sa môžu spoľahnúť na to, že či dnes alebo nabudúce, urobia svoj celkový nákup vždy výhodne
  • verných zákazníkov si veľmi vážime, preto sme zachovali zľavu na celý nákup vo výške 10 %. 
  • i naďalej ponúkame mnoho výhod výmenou za body. 

Komfort zákazníkov

  • V snahe zvýšiť komfort zákazníkov sa v roku 2015 na 8 filiálkach v slovensko-maďarskej prihraničnej oblasti zaviedla  možnosť platby v maďarských forintoch, ktorú okrem maďarských turistov využívajú hlavne naši spoluobčania pracujúci v Maďarsku.
  • K dispozícii sú aj WC pre zákazníkov, mali sme k dispozícii aj prebalovacie pulty, vo vybraných predajniach máme lavičky a detské kútiky.
  • K 120-tim filiálkam máme zabezpečený bezbariérový vstup pre telesne znevýhodnených a zároveň pre mamičky s kočíkmi.

BIO sortiment

Pred 9-timi rokmi ako jedna z prvých spoločností na Slovensku vyčlenila dm vo svojich predajniach priestor pre biopotraviny. Dnes je v našom sortimente vyše 600 potravín v biokvalite a tešia sa veľkej obľube medzi zákazníkmi. V apríli 2015 uviedla dm na trh novú, v poradí už 23. vlastnú značku dm Bio. Suroviny, z ktorých sú vyrobené, pochádzajú z ekologického poľnohospodárstva a spĺňajú požiadavky ekologických predpisov EÚ. Výrobky sú produkované podľa štandardov International Featured Standards (IFS Food) a sú certifikované EU-Bio logom.

Eko sortiment

Vďaka ekologickým pracím a čistiacim produktom aj my prispievame k ochrane životného prostredia. Prostriedky s príponou eko sú šetrnejšie k životnému prostrediu než bežné čistiace a pracie prostriedky a oveľa menej ho zaťažujú.

V dm máme systém zálohovania viacúčelových textilných, resp. permanentných tašiek. Tieto tašky, či už opotrebované alebo poškodené, je možné kedykoľvek po kúpe vymeniť za nové, a to úplne zdarma. Tento systém presadzujeme už od roku 2011.

Väčšina dodávateľov, s ktorými spolupracujeme, sú našimi partnermi od začiatku fungovania, resp. dlhodobo. Chceme s nimi spolupracovať zároveň spoľahlivo a čestne. Dbáme na kvalitu vzájomného dialógu a naše dohody. Našim obchodným partnerom poskytujeme všetky potrebné informácie o organizácii, aby sme dosiahli čo najlepšie spoločné výsledky. Pokiaľ ide o spoluprácu s inštitúciami v okolí, snažíme sa o primeranú spoluprácu s relevantnými záujmovými združeniami a spoločenskými inštitúciami.

Stali sme sa členom Slovenskej aliancie moderného obchoduRepublikovej únie zamestnávateľov s cieľom podporovať zmysluplné myšlienky napomáhajúce zvýšeniu kredibility obchodu Slovensku, lepšieho vnímania zo strany verejnosti. Primárne posúvame vpred témy duálneho vzdelávania v oblasti obchodu, ktorej sme lídrom. K dispozícii máme aj smernicu,v ktorej sa zaoberáme nahlasovaním nekalého správania. 

Vždy včas a podľa legislatívnych pravidiel zverejňujeme všetky hospodárske výsledky aj nad rámec legislatívnych požiadaviek.

CSR kampane dm drogerie markt

Veselé zúbky

Najznámejšiu kampaň zameranú na ústnu hygienu detí sme v dm odštartovali v roku 2012. Za uplynulé roky sme osobne navštívili materské a základné školy po celom Slovensku, zorganizovali desiatky Dní veselých zúbkov a koncertov Zúbkovej hliadky. Počet detí, ktoré sa od začiatku zapojili – približne 125 000. V kampani pokračujeme aj v roku 2017 a viac o nej môžete nájsť tu.

dm ženský beh

V roku 2012 sme priniesli, v súlade so stratégiou krásy a zdravého životného štýlu dm ženský beh aj na Slovensko. Počet účastníčok každoročne rastie, v roku 2016 sa behu zúčastnilo viac ako 1500 bežkýň. Mottom behu je „viac ako len ďalší beh“ a prináša nielen novú filozofiu behania žien, ale aj nový sociálny projekt dm šport zóna. Každá bežkyňa svojou účasťou podporuje aktívne trávenie voľného času detí a mládeže. Vyzbierané štartovné v plnej sume, doplnené o príspevky partnerov a dm, putuje každý rok na výstavbu alebo revitalizáciu jedného športoviska. Od roku 2012 sa investovali prostriedky v celkovej hodnote 19 327 Eur.

Slniečkové deti

V roku 2011 sme zrealizovali projekt s názvom Slniečkové deti. Poskytli sme 50 000 deťom navštevujúcim materské školy, ich učiteľom a rodičom podnety, tipy a produktové balíčky s cieľom naučiť ich, ako sa správne správať počas pobytu na slnku. Tým sme podporili ich informovanosť týkajúcu sa starostlivosti o detskú pleť v letných mesiacoch, ako aj napomohli deťom osvojiť si správne návyky už od útleho veku.

Pomôžme deťom

Od roku 2011 pomáhame so Slovenským Červeným krížom rodinám s bábätkami v ťažkej životnej situácii, a to poskytovaním ročnej zásoby plienok zn. babylove. Každý rok prevezme každá dm predajňa patronát nad rodinou z jej okolia a zabezpečuje odovzdávanie plienok. V priebehu 5 rokov kampane sme podporili 649 rodín a rozdali približne 1 200 000 kusov plienok.

Ľahšie to ide ľahšie

Opakovane sme zorganizovali športovú súťaž, ktorej hlavným cieľom bolo vrátiť šport do škôl a podporiť tak zdravý životný štýl detí a mládeže. Deti zo ZŠ a SŠ z celej SR súťažili medzi sebou, aby v každom kraji vyhrali pre svoju školu šek v hodnote 7000 Eur na nákup športového vybavenia. Patronát nad súťažou prevzalo aj Ministerstvo školstva a ministerstvo zdravotníctva SR, ako aj mnohí známi vrcholoví športovci a tréneri.

Mestečko povolaní

Od roku 2012 sme generálnym partnerom projektu Mestečko povolaní MOJEMESTO. Jeho expozícia funguje ako mestečko, v ktorom sa žije bežným životom. Je v ňom nasimulovaných niekoľko tematických staníc reálnych povolaní. Deti, ktoré expozíciu navštívia, si vyskúšajú prácu a zodpovednosť dospelých, imitujú ich svet. Na základe skúseností získajú informácie o jednotlivých povolaniach, ktoré majú možnosť si vlastnými silami vyskúšať.

Dobrovoľnícke aktivity dm drogerie markt

V roku 2013 sme sa prvýkrát rozhodli podporiť svojich spolupracovníkov v dobrovoľníckych činnostiach prostredníctvom iniciatívy Dobrovoľníctvo spolupracovníkov dm 2013 – Viac pre život, ktorá sa uskutočnila v septembri 2013. Touto aktivitou podporujeme odvtedy každoročne myšlienku šírenia dobrovoľnej pomoci spolupracovníkov aj v oblastiach, ktoré neprinášajú niečo primárne im, resp. ich najbližším, ale sú prospešné hlavne pre ich okolitú komunitu. V roku 2016 prešlo dobrovoľníctvo (už 4. ročník) do Iniciatívy dm {spoločne}. Ide o celoeurópskou dm iniciatívu za podporu dobrovoľníctva. V spolupráci s angažovanými zákazníkmi a partnermi sme vyzvali aj všetkých dm spolupracovníkov, aby odporúčali projekty z oblasti zdravia, sociálna, kultúry, športu alebo životného prostredia a ekológie, na ktorých im záleží a vidia v nich príležitosť vzájomnej pomoci v najbližšom okolí filiálky.

Iné aktivity:

dm piknik

Spolupracovníci dm iniciatívne sami 2x zorganizovali dm piknik pre spolupracovníkov a ich rodinných príslušníkov. Piknik je spojený so zberom odpadu v okolí komunitnej záhrady v Bratislave (rameno Dunaja). Po zbere je pre účastníkov pripravené občerstvenie a zábavné aktivity.

dm burza

Medzi spolupracovníkmi sme v roku 2016 2x zorganizovali dm burzu, kde môžu ponúknuť svoje oblečenie či doplnky ďalej, pričom výťažok z tejto burzy je použitý na dobročinné účely (napr. Únia žien).

Darovanie krvi a register darcov kostnej drene

Už niekoľko rokov sa naši spolupracovníci zapájajú do darovania krvi, niektorí sú aj v Registri darcov kostnej drene. Od roku 2013 sa zúčastňujeme ako hospitality partner na dobrovoľnom darovaní krvi. Organizujeme ho v spolupráci s Národnou transfúznou službou, kde sa o všetkých zúčastnených stará tím skúsených odborníkov. Taktiež nás oslovujú i mnohé ďalšie organizácie, či univerzity, ktoré sa snažíme podporiť formou produktov.

dm poskytuje kvalitné vzdelanie mladým ľuďom

Dlhodobo sa zaoberáme myšlienkou, ako pre svojich zákazníkov získať kvalitne odborne vyškolený personál. Z toho dôvodu bol na jar 2012 naštartovaný pilotný projekt dm hľadá talenty pre obchod, ktorého cieľom je zabezpečiť kvalitnejšie praktické aj teoretické vzdelávanie a obnovenie dnes už vymiznutého učebného odboru predavač drogériového tovaru. Spoluprácu sme uzavreli s deviatimi strednými školami. V školskom roku 2015/2016 dm v spolupráci s SOŠ obchodu a služieb S. Jurkoviča v Bratislave otvorila prvú duálnu triedu v odboroch Obchodný pracovník a Pracovník marketingu na Slovensku, do ktorej nastúpilo za dm 15 žiakov. Duálny systém vzdelávania je považovaný za prvý krok k zvýšeniu atraktivity stredného odborného vzdelania a k reálnej uplatniteľnosti absolventov stredných odborných škôl na trhu práce.

K júnu 2016 sme mali 48 žiakov, z toho tri žiačky zmaturovali a patria medzi naše kolegyne. V septembri 2016 nastúpilo ďalších 6 žiakov. Viac nájdete tu.

Možnosť prepojiť teóriu s praxou u nás majú aj študenti vysokých škôl. V školskom roku 2015/2016 sa do každodennej práce oddelení na centrále alebo v centrálnom sklade zapojilo 8 stážistov.

dm prispieva do potravinovej banky  

O spoločenskej zodpovednosti dm svedčí aj už niekoľkoročné zapojenie sa do projektu sociálnych supermarketov zriadených Slovenskou potravinovou bankou, ktoré sú určené pre ľudí v hmotnej núdzi. Za uplynulých 5 rokov sme na tento účel venovali produkty v hodnote takmer 66 500 Eur.

Od roku 2014 sme partnerom Centra environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica a jeho projektu Nevyšliapanou cestou. V rámci tejto spolupráce sme:

  • vytvorili 3 komunitné záhrady (Bratislava, Zvolen),
  • podporili osadenie 6 mestských úľov,
  • pomohli zaviesť lokálnu menu Živec v Bratislave a vo Zvolene
  • podporili Záhradu, ktorá učí - v Košiciach

Z tohto projektu vzišiel ďalší veľký projekt Mestské včely, ktorého cieľom je podporiť rozvoj včiel, dôležitých v potravinovom reťazci. Týmto projektom sme podporili:

  • realizáciu mestskej časti priateľskej včelám a iným opeľovačom
  • pokračovanie programu pre školy o včelách pomocou hry Kráľovstvo včiel a výučbového programu Poďte s nami do úľa
  • obohatenie výučby na 2. stupni základných škôl o témy súvisiace so zodpovednou spotrebou a o metodiku rovesníckeho vzdelávania

V rámci podpory a rozvoja rovesníckeho vzdelávania sme sa so žiakmi - ako budúcimi lektormi pre svojich spolužiakov zamerali na témy:

  • ekologické poľnohospodárstvo,
  • výživové doplnky a bylinné produkty,
  • domáca drogéria – čistiace a pracie prostriedky,
  • kozmetika.

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky