06. 03. 2020 COOP Jednota Slovensko

Počet lokálnych dodávateľov COOP Jednoty prekročil tisícku

Začiatok roka 2020 odštartovala maloobchodná sieť COOP Jednota veľkým míľnikom. Počet lokálnych dodávateľov v jej portfóliu prekročil tisícku, čo potvrdzuje, že tradičný obchodný systém sa výraznou mierou podieľa na podpore malých slovenských výrobcov. Najväčšiu časť regionálnych potravín tvoria čerstvé pekárenské výrobky, nasledujú suché potraviny, lahôdky, nápoje, mlieko a mliečne produkty.

V COOP Jednote ponúkame najviac slovenských výrobkov, čo potvrdzuje každoročný prieskum najväčšej stavovskej organizácie – Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory. Našim zákazníkom však chceme dať niečo navyše, nielen štatistické ukazovatele. Preto sa pri výbere našich obchodných partnerov držíme štyroch základných princípov – čerstvosť, kvalita, slovenský pôvod a regionálnosť. Práve širokou ponukou lokálneho sortimentu chceme spotrebiteľom ponúknuť atraktívne domáce špeciality a zároveň podporiť miestnych producentov. Zaradením regionálnych výrobcov do našej ponuky prispievame k rozvoju spracovateľského priemyslu, zvyšovaniu zamestnanosti, podpore slovenskej ekonomiky a zvyšovaniu potravinovej sebestačnosti,“ uviedol Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.

Tretinu z viac ako 1 100 lokálnych dodávateľov COOP Jednoty tvoria pekári. Do 2 100 predajní maloobchodnej siete dovážajú denne čerstvý chlieb, rožky, slané pečivo ako rôzne žemle, pletenky, sendviče, balené a nebalené cukrárenské výrobky, parené buchty a chladené knedle. Druhou najsilnejšou kategóriou sú ostatné suché potraviny pozostávajúce z džemov, kompótov, detskej výživy, DIA výrobkov, cereálií, perníkov, plnených a neplnených oblátok, dezertov, cukríkov, sušienok, trvanlivého pečiva a pochutín ako med, kečup, horčica. Nasleduje kategória suché potraviny – ťažký koloniál, ktorú tvoria mlynské a cestovinárske produkty ako múka, krupica, strúhanka, vaječné a bezvaječné cestoviny, strukoviny. Takmer dvanásť percent z celého množstva regionálneho sortimentu zastupujú lahôdky, predovšetkým balené a nebalené mäsové výrobky, šunka, párky, salámy, slanina, klobásy, paté, paštéty, hydinové a divinové výrobky, špeciality typu jaternice, sekaná, balené a nebalené šaláty ako vlašský, parížsky či rybací. Silnú kategóriu z hľadiska zastúpenia lokálnych dodávateľov tvoria nápoje – minerálne vody, sýtené a nesýtené nápoje, pivo, víno, liehoviny. Výrazné zastúpenie medzi lokálnymi produktmi má čerstvé a trvanlivé mlieko, syry, tvaroh, bryndza, mliečne výrobky ako smotany, jogurty, mliečne nápoje, dezerty; maslo, tuky a vajcia.

V každom regionálnom výrobku sa skrýva kus histórie, tradícií a srdca. Na Slovensku sa môžeme pochváliť množstvom rodinných firiem s fantastickými výrobkami najvyššej kvality, ktorú nám môže svet závidieť. Ako najväčší a najtradičnejší predajca slovenských potravín považujeme ich podporu za samozrejmú.  Je to bohatstvo, o ktoré by naša krajina nemala prísť,“ pokračoval Branislav Lellák.

Obchodná filozofia COOP Jednoty je založená na podpore slovenských výrobkov. Predaj slovenských potravín je na úrovni 70 %, čo je najviac zo všetkých reťazcov. Najväčšia maloobchodná sieť podporuje slovenských potravinárov aj prostredníctvom produktov vlastnej značky, ktorých je takmer 800 druhov. Každý výrobok s logom COOP Jednota prechádza pravidelnou kontrolou v akreditovaných laboratóriách s dôrazom na garanciu kvality. Viac ako 85 % produktov je od slovenských dodávateľov a výrobcov.

Teším sa, že spotrebitelia prejavujú o slovenské potraviny záujem. Tým, že výrobky pochádzajú z našich regiónov a necestujú k nám tisícky kilometrov sú čerstvé, zdravé a kvalitou často vyhrávajú nad zahraničnými,“ dodal Branislav Lellák, vrchný riaditeľ obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.