Kaufland zabodoval v súťaži kreativity v obchode

Spoločnosť získala až päť ocenení v štyroch kategóriách súťaže Múza Merkúra.

Cieľom súťaže Múza Merkúra je prostredníctvom odbornej poroty ohodnotiť najkreatívnejšie marketingové a komunikačné projekty v oblasti retailu realizované na Slovensku za uplynulý rok. Hlavnými kritériami sú inovácia, kreativita projektu a ich prevedenie priamo v predajniach. Členmi odbornej poroty sú odborníci z radov reklamných agentúr, zástupca organizátora a tiež odborní novinári.

Obchodný reťazec Kaufland získal v rámci kategórie spoločenská zodpovednosť (CSR) v obchode prvé aj tretie miesto, čím potvrdzuje, že termín spoločensky zodpovedná firma nie je pre neho len frázou.

Prvé miesto si spoločnosť odniesla za CSR projekt s názvom „S igelitkou nemôžeš byť šik – nos si nákup v bavlnke“. Toto ocenenie nasvedčuje tomu, že Kaufland ako predajca potravín si uvedomuje svoju zodpovednosť aj v oblasti tvorby sortimentu. Portfólio výrobkov vyrobených s ohľadom na životné prostredie a ľudí neustále rozširuje. Popri tom však dbá aj na to, aby si zákazník svoj nákup odnášal vo viacnásobne použiteľných, ekologických taškách. V máji 2017 sa Kaufland pridal ako jeden z prvých reťazcov k iniciatíve Ministerstva životného prostredia SR „Bez igelitiek“ a zastavil predaj najpredávanejšej igelitovej tašky. Tú nahradil jej ekologickým variantom s certifikátom Der Blaue Engel, ktorý zaručuje, že výrobok je vo všetkých smeroch šetrný k životnému prostrediu. Na jeseň 2017 zaradil do svojho sortimentu textilnú tašku z bio bavlny. Túto novinku vo svojom sortimente uviedol spolu s online vzdelávacou CSR kampaňou, ktorej cieľom bolo vtipnou, odľahčenou formou vykresliť igelitku ako vec, ktorá je úplne „out“ a vzdelaná, moderná žena ju ani nezoberie do rúk. Jej tvárami sa stali známa stand up komička Evelyn a herečka Mária Havranová.

V oblasti CSR si Kaufland odniesol aj tretie miesto vďaka projektu „Pomáhajme s chuťou“. Kaufland a Slovenský Červený kríž (SČK) spolupracujú už niekoľko rokov vo viacerých oblastiach. V uplynulom roku túto spoluprácu ešte rozšírili a spoločne podporili rozvoj terénnych sociálnych služieb, ktoré SČK zabezpečuje na Slovensku už od svojho vzniku. Každý, kto počas trvania projektu nakúpil výrobky privátnej značky K-Classic, prispel spolu s Kauflandom na nové špeciálne upravené vozidlá určené na prepravu sociálne slabších či hendikepovaných občanov. Počas troch mesiacov sa podarilo vyzbierať financie na nákup 5 nových vozidiel, ktoré pomáhajú ľuďom v piatich slovenských okresoch.

Okrem ocenení za CSR projekty sa Kauflandu podarilo umiestniť aj v ďalších oblastiach. Získal druhé miesto v kategórii TOP značka v obchode za vianočnú kampaň „Kto sa dobre naje, ten sa neháda“, v ktorej pozýval za jeden stôl. Druhé miesto si spoločnosť odniesla aj za koncept „One – stop shopping“ v kategórii Branding predajne za modernizáciu svojich predajní s ohľadom na životné prostredie.

Posledným získaným ocenením bolo druhé miesto za kampaň „Zo Slovenska to najlepšie“. V kategórii Umiestňovanie produktov v mieste predaja zabodovala kampaň, v ktorej sa Kaufland snaží o podporu lokálnych a regionálnych dodávateľov. „Chceme rozšíriť náš sortiment o produkty zo slovenských regiónov. Podporujeme menších dodávateľov, aby mohli dodávať svoje výrobky do niektorých predajní Kauflandu, a pomáhame im tak rásť v ich biznise,“ vysvetľuje Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.

Súvisiace články

Zdroj: Kaufland

Komentáre

Newsletter

Vložte svoje požadované údaje a vyberte program, z ktorého chcete dostávať novinky a odošlite.

Povinné položky