07. 09. 2020

BLF CSR Summit 2020 prinesie trendy v zodpovednom podnikaní ONLINE

Vzdelávať, prepájať a inšpirovať budeme opäť – tentoraz však online, s dôrazom na témy, ktoré prehĺbila pandémia. Diskusie expertov, praktické príklady a slávnostné odovzdávanie Cien za príspevok k napĺňaniu Cieľov udržateľného rozvoja – tak bude vyzerať 17. ročník podujatia Business Leaders Forum CSR Summit. Zdarma pre všetkých, ktorým témy udržateľnosti nie sú ľahostajné.

Každý ročník konferencie je v niečom iný – tento však výrazne ovplyvnila pandémia COVID-19. Každá kríza je zároveň príležitosťou, a preto sme sa BLF CSR Summit rozhodli po 16 rokoch presunúť do online prostredia  a sprístupniť tak trendy v zodpovednom podnikaní širokej verejnosti. „Netreba zabúdať na to, že aj ako bežní ľudia máme dosah na spoločenskú zodpovednosť firiem – dokonca ju priamo ovplyvňujeme svojimi rozhodnutiami ako zákazníci či zamestnanci,“ hovorí Miroslava Gočálová, programová manažérka Nadácie Pontis, ktorá podujatie organizuje.

Za posledný rok sa v oblasti CSR vyprofilovalo niekoľko trendov, ktoré udávajú smerovanie na globálnej úrovni. Podobne ako po minulé roky, aj 17. ročník najväčšej konferencie o zodpovednom podnikaní na Slovensku otvorí témy, ktoré rezonujú vo svete i doma.

Ľudia chcú značky a lídrov s názorom

Mali by sa značky  vyjadrovať k dôležitým spoločenským témam? Podľa globálneho prieskumu spoločnosti Accenture až 63 % zákazníkov na celom svete uprednostňuje nakupovanie produktov a služieb od firiem, ktoré reflektujú ich hodnoty a názory. Trend tzv. brand purpose, teda značiek s názorom, sa podľa agentúry Kantar odráža aj v samotnej hodnote značky. Na BLF CSR Summite sa pozrieme nielen na praktické príklady firiem, ale aj na to, ako brand purpose ovplyvnila pandémia (Hall, Krajniak – Brand Purpose: Vyšší zmysel podnikania).

Rovnako ako značky, aj samotní CEOs by sa mali verejne angažovať vo veciach verejných, otvorene komunikovať a postaviť sa za svoje hodnoty. Potvrdzujú to aj výsledky globálneho prieskumu Edelman Trust Barometer 2020. Až 92 % ľudí vo svete považuje za dôležité, aby sa lídri vo firmách vyjadrovali k témam ako platová nerovnosť, diverzita, klimatická zmena či imigrácia. Ako túto potrebu vnímame na Slovensku? A vidíme v nej potenciál pozitívnej zmeny v spoločnosti? (Molnárová, Šicko, Filo, Kuhn + Porubský: diskusia Firmy s názorom)

Udržateľné mestá a nový zelený normál

Spoločenská zodpovednosť nie je témou len pre firmy. Čo znamená pre mestá a ako im ju firmy môžu pomôcť napĺňať? Na BLF CSR Summit-e sa zameriame na praktické príklady efektívnej spolupráce mesta a biznisu pri riešení pálčivých problémov (Vallo, Riečanská, Víšek, Sedláková: diskusia Mestá, firmy a spoločenská zodpovednosť).

Novinkou tohtoročnej konferencie je aj blok s názvom CSR Talks, ktorý otvára otázky individuálnej zodpovednosti. S troma hosťami sa v krátkych rozhovoroch pozrieme na to, či pandémia dodala živnú pôdu dezinformáciám a ako proti nim bojovať a aj na to, či potrebujeme zmeniť náš vzťah k cestovaniu. Počas pandémie sa čoraz viac skloňoval pojem „nový normál“, ktorý by mal definovať novú dobu a nový spôsob nášho fungovania. Ako by mal vyzerať? (Markoš, Kárníková, Šipoš Rosputinská: CSR Talks).

Ani v online verzii podujatia nebudú chýbať tradičné diskusné stoly, či skôr „chat rooms“ s témami duševného zdravia na pracovisku, spolupráce firiem s mestami či cirkulárnej ekonomiky v praxi. Aktuálnu celospoločenskú tému otvorí aj paralelný program (Pietruchová, Gerbery, Krajčová + Cifrová Ostrihoňová: diskusia Rodová rovnosť (nielen) v biznise).

Ceny SDGs uvedie Jeffrey Sachs

Súčasťou BLF CSR Summitu bude po druhý raz slávnostné odovzdávanie Cien za príspevok k napĺňaniu Cieľov udržateľného rozvoja (SDGs). Cenu SDGs si budú môcť okrem organizácií, inštitúcií a jednotlivcov odniesť aj firmy.

Ciele, ktoré definovala OSN v roku 2015, sú postavené práve na aktivite a spolupráci rôznorodých aktérov v spoločnosti. Iba spoločne môžeme skončiť s chudobou, bojovať proti nerovnostiam a zastaviť klimatickú zmenu,“ vysvetľuje Beata Fekiačová z organizačného tímu Nadácie Pontis.

Udeľovanie Cien SDGs otvorí svojou online prednáškou svetoznámy ekonóm Jeffrey Sachs, ktorý v súčasnosti vedie Centrum pre udržateľný rozvoj pri Kolumbijskej univerzite a pôsobí ako ambasádor SDGs pri OSN.

Nezmeškajte najväčšiu konferenciu o zodpovednom podnikaní na Slovensku ONLINE, už 13. októbra 2020!
×

Už odchádzate?

NESTRAŤTE S NAMI SPOJENIE

Na email vám budeme posielať inšpiratívne
novinky či informácie o aktuálnych výzvach.