#GivingTuesday 2021 v Accenture na Slovensku
V Accenture na Slovensku kontinuálne budujú povedomie svojich kolegov o tom, komu a ako môžu pomáhať. V rámci #GivingTuesday preto tradične dávajú príležitosť partnerským neziskovým organizáciám, aby predstavili svoju organizáciu a priblížili tému, ktorej sa venujú. Aj takto môžu osloviť a získať potenciálnych nových podporovateľov. Tento rok v Accenture zorganizovali online diskusie so zástupcami organizácií VAGUS a Teach for Slovakia, ktorých sa zúčastnili desiatky kolegov a ďalší si ich môžu pozrieť zo záznamu. V nadväznosti na diskusiu s VAGUSOM sa niekoľko kolegov zapojilo aj do 'symbolickej noci vonku', s cieľom vyjadriť podporu ľuďom bez domova. Firma ocenila ich zapojenie finančným darom 500 EUR pre organizáciu VAGUS.
#GivingTuesday využili v Accenture aj na spropagovanie darcovstva s využitím vlastnej darovacej aplikácie ‚Making a Difference’, ktorá umožňuje realizáciu jednorázových alebo pravidelných finančných príspevkov stovkám slovenských neziskových organizácií. Cez aplikáciu zároveň môžu zamestnanci zaznamenávať aj svoje dobrovoľnícke aktivity, ako napríklad aj tie, do ktorých sa zapájajú v tomto období v rámci každoročnej kampane Hour of Code (Hodina kódu).
Už tradične v rámci #GivingTuesday odštartovala predvianočná charitatívna sezóna v Accenture spustením kampane Vianočný stromček želaní. V rámci nej môžu zamestnanci Accenture nakúpiť vianočné darčeky a splniť tak konkrétne želania detí z detských domovov. Tento rok na zoznam želaní od viac ako 300 detí z 5 detských domovov pridali aj možnosť kúpiť potravinové alebo hygienické balíčky pre približne 70 chudobných rómskych rodín, ktoré sú zapojené do programu OMAMA organizácie Cesta von. Celkovú hodnotu darčekov odhadli v Accenture na viac ako 7 tisíc EUR.
V rámci #GivingTuesday bola tiež Radou pre firemné občianstvo potvrdená čiastka 30 tisíc EUR, ktorá je vyčlenená na Zamestnanecký grantový program v roku 2022. Spustenie grantovej výzvy je plánované ešte pred Vianocami.
V čase, kedy takmer všetci zamestnanci stále pracujú z domu, je dôležité prichádzať s kreatívnymi nástrojmi na online komunikáciu a podporu angažovanosti zamestnancov. Aj preto spustili v Accenture online hru vyvinutú vo vlastnej réžii, v rámci ktorej môžu zapojení zamestnanci vo virtuálnej krajine ozdobiť vianočné stromčeky ozdobami tak, že sa podelia o dobré skutky, ktoré vykonali (za každý dobrý skutok pribudne na vianočné stromčeky vo virtuálnej krajine jedna ozdoba). Cieľom je nazbierať 500 dobrých skutkov do Vianoc. Zamestnanci Accenture sa môžu inšpirovať aj online adventným kalendárom dobrých skutkov, v rámci ktorého je na každý deň až do Vianoc pripravený inšpiratívny tip od člena vedenia firmy.