13. 08. 2019 Heineken

Heineken lišiacky upozorňuje v novej kampani na vážny spoločenský problém

Lišiak zo sadu sa rozhodol upozorniť na vážny spoločenský problém – rapídny úhyn včiel, ktorý môže mať vplyv na budúcnosť celého ľudstva.

Spolu s reklamnou agentúrou MADE BY VACULIK sa pomocou novej kampane postarali nielen o to, aby vyvolali veľký buzz, ale zároveň podnikli reálne kroky k riešeniu nepriaznivej situácie.

 

„Máme radi takýto typ kampaní. Už zadanie od klienta bolo veľmi inšpiratívne a musím povedať, že je radosť pracovať pre Heineken Slovensko. Veria kreativite a očakávajú ju od nás. Sme radi, že sa nám podarilo zrealizovať túto ideu a pracovať s influencermi trochu inak, než je dnes zvykom. Bolo to napínavé a vzrušujúce,“ povedal o kampani Peter Ižo, kreatívny riaditeľ MADE by Vaculik.

Kampaň odštartovalo niekoľko teasingových príspevkov na sociálnych sieťach, ktoré upozornili ľudí na príchod nového sajdra – Sajdra budúcnosti.

Cieľom teasingového obdobia bolo aj nalákanie ľudí na VIP akciu, na ktorej sa uskutoční veľké odhalenie lišiackej novinky. Do tohto procesu boli zapojení rôzni známi influenceri, ktorí však rovnako ako ostatní ľudia ani len netušili, o akú príchuť ide.

18. júla 2019 sa na lodi RIVA Bar & Bistro v Bratislave stretlo viac ako 70 ľudí, ktorí netrpezlivo očakávali odhalenie sľubovanej chuti budúcnosti. V momente, keď začali ochutnávať, však nastalo veľké prekvapenie – v sklenených fľašiach bola iba čistá voda.

Prečo Sajder budúcnosti chutil práve takto, a čo môže urobiť každý z nás preto, zachránil chutnú budúcnosť?

„Všetci si uvedomujeme vážnosť problému rapídneho úbytku včiel. Kvalita našich produktov je úzko previazaná na kvalitu životného prostredia a prírodných zdrojov. Rozhodli sme sa preto poukázať na včely, ktoré sú nenahraditeľné nielen pre nás, výrobcu piva a sajdrov, ale pre všetkých ľudí. Vytvorili sme špeciálnu edíciu Lišiaka bez sadu a vyslali tým jasný odkaz. Ak nebudú včely, nebude dostatok úrody v sadoch, a bez jabĺk zo sadov nebude ani obľúbený sajder,“ povedal Ronald Lupták, marketingový riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko.

Nechceme však na problém poukázať len peknou marketingovou kampaňou, ale chceme slovenským včelám aj aktívne pomôcť. Preto Lišiak zo Sadu podporí trojicu neziskových organizácií, ktoré sa dlhodobo venujú ochrane včiel a iných opeľovačov aj finančne,“ dodal Matúš Benža, Senior Brand Manager značky Lišiak zo sadu.

Lišiak zo sadu podporí časťou výťažku z predaja projekty Včelí Kraj, Mestské včely a Zóny bez pesticídov, a z predaja špeciálneho „merchu im venuje celý výťažok. 

Viac o tom ako sa zapojiť a zachrániť spoločne budúcnosť TU.