Vďaka Generali je na horách bezpečnejšie už tretí rok
Horským záchranárom aj turistom pomáha na horách aplikácia Horská záchranná služba už tretí rok. Od svojho spustenia zachránila už 250 turistov v núdzi.
Poisťovňa Generali začala spolupracovať s Horskou záchrannou službou pred dvoma rokmi, keď sa stala partnerom záchranárskej aplikácie, ktorej vývoj finančne podporila. „Úlohou poisťovne je nielen riešiť následky nečakaných situácií, ale aj snažiť sa im predchádzať. Práve aplikácia Horská záchranná služba v sebe spája pomoc ľuďom v núdzi a prevenciu, ktoré sú blízke aj Generali. Zároveň som rád, že prostredníctvom aplikácie a jej užitočných funkcionalít môžeme uľahčiť prácu záchranárom, ktorí na horách odvádzajú skvelú prácu často vo veľmi náročných podmienkach,” hovorí Juraj Jurčík, obchodný riaditeľ Generali pre Slovensko.
Prostredníctvom aplikácie si turisti môžu privolať pomoc záchranárov len jedným klikom. Ak nemôžu hovoriť alebo je v oblasti horší signál so záchranármi môžu komunikovať prostredníctvom chatu. Aplikácia je veľkým prínosom najmä vďaka GPS lokalizácii turistov. Záchranári im tak dokážu rýchlejšie pomôcť bez zbytočného prehľadávania väčšej oblasti. Viac ako štvrtinu prípadov totiž tvoria zablúdenia turistov v horskom teréne.
Od svojho spustenia pomohla aplikácia záchranárom a jej užívateľom už viac ako 250-krát. Presne pred rokom napríklad pomohla 4 turistom, ktorí uviazli vo Vysokých Tatrách na snehovom poli. „Turisti boli mimo značeného turistického chodníka a bez potrebného vybavenia. Na základe ich presnej polohy, ktorú automaticky odoslala aplikácia záchranárom, priletel turistom na pomoc záchranársky vrtuľník,“ hovorí Marek Biskupič, riaditeľ Horskej záchrannej služby.
Záchranársku aplikáciu neustále inovujú. Aj tento rok prešla viacerými vylepšeniami. Po novom si turisti môžu zvoliť horské oblasti, kam sa plánujú vydať na túru, alebo tie, o ktorých chcú byť pravidelne informovaní. Ak HZS vydá pre danú oblasť nové varovanie, užívatelia aplikácie budú okamžite upozornení prostredníctvom notifikácie. Ďalšou novinkou je zasielanie fotografií cez webový portál aplikácie. „Táto funkcionalita je užitočná najmä v situáciách, keď záchranári s turistami pre nedostatočný signál nemôžu komunikovať štandardne a prostredníctvom fotiek im tak lepšie dokážu vysvetliť, ako do ich príchodu postupovať,” hovorí Filip Maleňák z Medical Information Technologies, ktorá aplikáciu vyvíja.
Aplikácia je užitočná nielen pre slovenských, ale aj zahraničných turistov. Práve jednou z noviniek v aplikácii je automatický preklad četu z cudzieho jazyka do slovenčiny a naopak, a to podľa jazyka, v akom je nastavený mobilný telefón turistu. Pomoc prostredníctvom aplikácie si tak dokážu privolať aj turisti zo zahraničia.
Vďaka Generali a práci záchranárov je tak na horách opäť o niečo bezpečnejšie.