VÚB Biznis akadémia pre podnikavé ženy ocenila štyri unikátne ženské podnikateľské plány
Slovenské ženy sa rozhodujú podnikať najčastejšie v čase, keď sa v ich živote objaví dôležitý míľnik ako napríklad dieťa, prípadne stratia zamestnanie alebo keď im deti odídu z domu. Vyberajú si stále sofistikovanejšie a zodpovednejšie formy podnikania, často ohľaduplné voči prírode a zdraviu.
Slovenské ženy sa rozhodujú podnikať najčastejšie v čase, keď sa v ich živote objaví dôležitý míľnik ako napríklad dieťa, prípadne stratia zamestnanie alebo keď im deti odídu z domu. Vyberajú si stále sofistikovanejšie a zodpovednejšie formy podnikania, často ohľaduplné voči prírode a zdraviu. Potvrdzujú to aj príbehy účastníčok VÚB Biznis akadémie pre podnikavé ženy 2018, vďaka ktorej VÚB banka už 10 rokov pomáha ženám v ich podnikaní a oceňuje tie najlepšie ženské biznis projekty.
VÚB Biznis akadémia od roku 2008 pomohla so štartom podnikania už takmer 200 ženám vo veku od 18 do 60 rokov z mnohých regiónov Slovenska. VÚB banka realizuje túto biznis akadémiu s cieľom podporiť odvahu žien pri rozhodovaní o podnikaní. Tvoria totiž stále len 25 percent medzi začínajúcimi podnikateľmi Slovenska.
Pre dvojdňový program Biznis akadémie Podnikavé ženy 2018 vybrala VÚB banka celkovo 20 začínajúcich podnikateliek z celého Slovenska. Už 10. ročník VÚB Biznis akadémie ponúkol vybraným ženám prednášky a workshopy z oblasti financií, cenotvorby, online marketingu, komunikácie či budovania značky.
„Príjemne nás prekvapila vysoká úroveň pripravených projektov a zámerov. Veľmi pozitívne tiež vnímame, že projekty sa čoraz častejšie zameriavajú aj na ekológiu, udržateľnosť rozvoja a na zdravie. Je to neklamný znak, že ženské podnikanie sa od prvotných pokusov zameraných na masový trh posúva v poslednom období k osobitným a jedinečným produktom alebo službám s pridanou hodnotou. Tešíme sa, že mnohé z týchto projektov naozaj uzrú svetlo sveta a budú dostupné na trhu.“ uviedla Dana Kondrótová, ambasádorka VÚB Biznis akadémie pre podnikavé ženy. Podľa nej ženám, viac ako peniaze, pomáha podpora, sebadôvera a správna motivácia, preto VÚB zamerala program Biznis akadémie aj na túto oblasť.
O svojich skúsenostiach, výhrach, ale aj prehrách pri rozbehu podnikania hovorila tento rok tiež inšpiratívna rečníčka Lenka Cenigová. Mladá žena, ktorá sa narodila s telesným postihnutím, sa najprv stala úspešnou reprezentantkou Slovenska na Paraolympiáde. Dnes je s troma malými deťmi úspešnou podnikateľkou. Vlastní vyhľadávaný online obchod s ergonomickými nosičmi pre bábätká. Zamestnáva 20 ľudí a nosiče predáva už aj za hranicami Slovenska. „Ani vo sne mi nenapadlo, že jedna fotka nosiča na Facebooku bude štartovacím momentom pre podnikanie, rýchlo rastúcu firmu a naše dnešné živobytie. Nie všetko išlo hladko, ale ťažké chvíle sme zdolali viac menej dobre a s presvedčením, že náš dlhodobý cieľ je dobrý,“ doplnila Lenka Cenigová.
Účastníčky tento rok predstavili niekoľko podnetných podnikateľských príbehov. Napríklad projekt aplikácie pre získanie preverenej opatrovateľky na stráženie detí alebo štúdio designu nábytku a interiéru. Ďalšie podnikateľky prišli s projektami špecializovaného portálu zameraného na sprostredkovanie pracovných ponúk pre matky po materskej alebo rodičovskej dovolenke, s projektom rodinnej dielne na potlač textilu, kváskovej pekárne či výroby špecifických pozadí pre fotografov. Ďalšia z účastníčok priniesla na Slovensko až z Brazílie inovatívne fitness cvičenie na mini trampolínach.
Počas akadémie odborníci vybrali a ocenili štyri najlepšie biznis plány. „Snažili sme sa spomedzi projektov vybrať tie najzaujímavejšie, ktoré zaujali originálnosťou, mierou zvládnutia doterajších výziev a potenciálom dosiahnuť skutočne zaujímavý rozvoj,“ vysvetlil Juraj Palovič spoluzakladateľ Impact Hubu, platformy pre začínajúcich podnikateľov a člen poroty VÚB Biznis akadémie pre podnikavé ženy.
Víťazka Soňa Vidiečanová získala finančnú odmenu 1500 eur na rozbeh svojho podnikania. „Akadémia mi pomohla uvedomiť si konkrétne veci, ktoré treba ešte zlepšiť prípadne doladiť. Niektoré stretnutia s odborníkmi boli jedinečným prínosom, aby sme začali vnímať niektoré detaily podstatné pre výsledok biznisu, ktoré sme si však neuvedomovali“, uviedla Soňa po skončení akadémie. Jej značka Créeme sa zameriava na výrobu spodnej bielizne z prírodnej nafarbenej bavlny. Na trhu je len od decembra minulého roka. Rozbehu značky pomohol crowdfunding, vďaka ktorému sa vyzbierala prvá investícia a momentálne stojí pred významným míľnikom – rozšíriť predaj aj do kamenných obchodov a zlepšiť finančné plánovanie aj marketing.